کولر آبی پوشالی (معمولی)

کولر آبی پوشالی

کولر آبی معمولی یا پوشالی

کارکرد کولرهای آبی معمولی معمولا بر اساس خنک شدن هوا است . در این وسیله پوشال هایی قرار گرفته شده و زمانی که آب متحرک بر روی این پوشال ها قرار میگیرد جریان هوا به این پوشال های خیس برخورد میکند و همین فرایند باعث خنک شدن هوا می گردد. کولرهای آبی با توان های مختلف در بازار ایران هستند . معمولا انواع 5 ،7 و 12 هزار این کولر ها که به دلیل کاربرد فراوان در ایران ، به صورت کاملا داخلی تولید میشوند ،...

کولر آبی پوشالی

کولر آبی معمولی یا پوشالی

کارکرد کولرهای آبی معمولی معمولا بر اساس خنک شدن هوا است . در این وسیله پوشال هایی قرار گرفته شده و زمانی که آب متحرک بر روی این پوشال ها قرار میگیرد جریان هوا به این پوشال های خیس برخورد میکند و همین فرایند باعث خنک شدن هوا می گردد. کولرهای آبی با توان های مختلف در بازار ایران هستند . معمولا انواع 5 ،7 و 12 هزار این کولر ها که به دلیل کاربرد فراوان در ایران ، به صورت کاملا داخلی تولید میشوند ، طرفداران بیشتری در میان مردم دارند . اعدادی که توان کولر های آبی را اعلام می کنند، به ما نشان می دهند که آن کولر در زمانی معین ، قدرت مکش و دمش چه میزان هوایی را دارد.

هرچه توان موتور کولر آبی بالاتر برود ، یعنی قدرت مکیدن هوای بیشتری هم دارد و درنتیجه می تواند سرمای بیشتر و پرقدرت تری هم به داخل منزل بدمد . با این حساب شما باید هنگام خرید کولرهای آبی به گرمای منطقه ای که زندگی میکنید و متراژ منزلتان توجه داشته باشید تا با انتخاب کولری با قدرت مناسب خنکی مطلوبی هم به فضای خانه تان در فصل تابستان بدهید. کولرهای آبی پوشالی یکی از پرکاربردترین و قدیمی ترین انواع کولر مصرفی در میان مردم هستند. متخصصان توصیه می کنند برای بالا بردن راندمان این کولرها، هرسال پوشال هایشان را عوض کنید و آنها را در مجاورت آفتاب مستقیم یا در فضاهای بسته که امکان رد و بدل شدن هوا به خوبی وجود ندارد ، قرار ندهید . از معایب کولرهای پوشالی میتوان به امکان جذب گرد و خاک محیط به پوشال ها و انتقال آنها به فضای خانه اشاره کرد.

مهمترین برتری کولر های آبی نسبت به انواع گازی هم قیمت پایین تر و هزینه و نیاز بسیار کمتر برای تعمیر احتمالی آنهاست.فراموش نکنید که کانال کشی مناسب در هوادهی و سرمادهی کولر های آبی بسیار نقش پررنگی دارد.ضمن اینکه هزینه برق مصرفی با روشن کردن کولر های آبی که دارای برچسب انرژی B به بالا هستند ،بسیار کمتر از هزینه برق مصرفی ناشی از روشن کردن کولر های گازی است.

مزایای انتخاب کولر آبی:

  •         مصرف برق کمتر
  •         نصب آسان
  •         پوشش دهی فضای بیشتر
  •         قیمت مناسب
  •         هزینه نگه داری کمتر
  •         در مناطق خشک ایجاد رطوبت
  •         چرخش مناسب هوا داخل منزل
  •         در دسترس بودن قطعات

خرید انواع کولر آبی سلولزی و پوشالی

کولرهای آبی معمولی، اکثرا براساس خنک شدن هوا کار می کنند. در این وسیله پوشال هایی وجود دارند و موقعی که آب متحرک بر روی این پوشال ها قرار گرفت و جریان هوا به این پوشال های خیس برخورد کرد این پروسه سبب خنک شدن هوا می شود.

کولرهای آبی با توان های مختلف در بازار ایران وجود دارند. اعدادی که توان کولر های آبی را مشخص می کنند نشان دهنده این است که آن کولر در وقت معین، قدرت مکش و دمش چه میزان هوایی را دارد.

هرچقدر توان موتور کولر آبی افزایش یابد یعنی قدرت مکیدن هوای بیشتری هم دارد و در نتیجه می تواند سرمای بیشتر و پرقدرت تری هم به داخل منزل بدهد.

پس بهتر است موقع خرید کولرهای آبی به گرمای منطقه ای که زندگی می کنید و متراژ منزلتان توجه کنید تا با انتخاب کولری با قدرت مناسب خنکی مورد دلخواه هم به محیط خانه تان در فصل تابستان بدهید. کولرهای آبی پوشالی یکی از پرکاربردترین و قدیمی ترین انواع کولرهای مصرفی در بین مردم هستند.

توصیه مهم

توصیه می کنیم که برای بالا بردن راندمان این کولرها، هرساله پوشال هایشان را عوض کنید و آنها را در کنار نور مستقیم آفتاب یا در محیط بسته که امکان رد و بدل شدن هوا به خوبی وجود ندارد قرار ندهید.

معرفی چند برند معتبر در زمینه کولر آبی

شرکت آبسال

آبسال شرکت لوازم خانگی ایران است که در حیطه ساخت و پخش کولر های آبی، بخاری های گاز سوز، اجاق گاز، ماشین های ظرف شویی و لباس شویی فعالیت دارند. برند آبسال در سال ۱۳۹۲ در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران به عنوان یکی از ۱۰۰ برند برتر ایران شناخته شد.

شرکت انرژی

شرکت تولیدی و صنعتی انرژی به عنوان بزرگترین تولیدکننده محصولات گرمایشی صنعتی و سرمایشی تبخیری در ایران فعالیت می کند. کارخانه انرژی در 26 خرداد 1348 تأسیس و در سال 1350 با هدف تولید محصولات گرمایش صنعتی شروع به فعالیت کرد.

شرکت سپهر الکتریک

شركت سپهرالكتريك درسال 1359 در جهت تولید انواع لوازم خانگی، كارخانه اي درشهرصنعتی البرز قزوین در زمینی به متراژ 20000 مترمربع احداث گردید.

تفاوت کولر آبی سلولزی با کولر آبی پوشالی

کولر آبی را می توان تولید ویژه شرایط جوی ایران محسوب کرد که در طی دوران حیات خود تغییرات زیادی را تجربه نکرده است. در سال های اخیر مدل جدیدی از کولرهای آبی رواج پیدا کرد که به کولر سلولزی معروف است و در برابر کولرهای آبی کولر پوشالی قرار می گیرد.

در ادامه  مطلب می توانید با خواندن متن زیر از تفاوت های کولر آبیپوشالی و کولر آبی سلولزی اطلاع پیدا کنید:

کولر آبی پوشالی

کولر آبی پوشالی دارای مزایای خوبی نسبت به نیاز بازار مصرف ایران است. از محبوب ترین ظرفیت های کولر آبی پوشالی می توان به ظرفیت های 5000 و 7000 و 12000 اشاره کرد. مدل های دارای ظرفیت 12000 نسبتا صنعتی محسوب می شوند زیرا برای متراژهای بزرگتر از ساختمان مسکونی ساخته شده اند. ساختمان هایی همچون سالن های مرغداری، سالن های رستوران، تالار و سوله ها را به راحتی میتوان با کولر آبی صنعتی خنک کرد.

در ابتدا باید حتما متراژ را محاسبه کرده و بر اساس آن، ظرفیت کولر آبی پوشالی مناسب را انتخاب کرد. علاوه بر متراژ، پارامترهای دیگری همچون میزان رفت و آمد، طبقه چندم بودن و تعدا پنجره های آفتاب گیر نیز در انتخاب ظرفیت تاثیر گذار هستند.

قدرت الکتروموتور این کولرها در پرتاب باد آنها موثر است. هر چه کولر آبی پوشالی دارای قدرت موتور بیشتری باشد قدرت پرتاب باد بیشتری خواهد داشت.

این موضوع از این لحاظ اهمیت دارد که اگر میزان کانال کشی کولر زیاد باشد باد چندانی به درون ساختمان نخواهد رسید. بنابراین در این موارد حتما باید کولرهای با قدرت بالاتر از برای خنک کردن ساختمان انتخاب کرد.

مهندسین  پیشنهاد می کنند برای بالا بردن بازده این کولرها، هر ساله پوشال هایشان را عوض کنید و آنها را در کنار آفتاب مستقیم یا در محیط های بسته که امکان رد و بدل شدن هوا به خوبی وجود ندارد، قرار ندهید.

معایب کولر آبی پوشالی

یکی از بزرگترین معایب کولر آبی پوشالی عبور گرد و خاک از داخل دستگاه به درون ساختمان است. این مشکل در کولرهای سلولزی به اندازه ای حل شده است اما در هر صورت این دستگاه ها همچنان مقداری گرد و خاک از خود عبور داده و به درون ساختمان وارد می کنند.

مزایای کولر آبی پوشالی

از مهم ترین مزیت های  کولرهای آبی نسبت به انواع گازی:  قیمت پایین تر، هزینه و نیاز بسیار کمتر برای تعمیر احتمالی آنها است.  هرگز از یاد نبرید که کانال کشی مناسب در هوادهی و سرمادهی کولر آبی نقش بسیار موثری دارد.

ضمن اینکه هزینه برق مصرفی با روشن کردن کولر آبی که دارای برچسب انرژی B به بالا هستند، خیلی کمتر از هزینه برق مصرفی ناشی از روشن کردن کولرهای گازی است.

کولر آبی سلولزی

اکثرا همه ویژگی های کولر آبی سلولزی مثل کولر آبی پوشالی است با این فرق که در کولر سلولزی به جای پوشال از پدهای سلولزی متراکم استفاده می شود.

متخصصان استفاده از کولرهایی با پد سلولزی را به جای کولرهای پوشالی به کسانی که در مناطق آلوده آب و هوایی مثل شهرهای غربی کشور که با پدیده ریزگردها مواجه هستند زندگی می کنند توصیه می کند.

و اینکه جنس و تراکم این پدها باعث می شود آب بیشتری جذب آنها شود بنابراین کولرهای دارای پد سلولزی می توانند سرمایی بیشتر و یکنواخت تر نسبت به کولرهای پوشالی به محیط منزل  بدمند. البته باید دانست که پدهای سلولزی از پوشال، کمی گران تر هستند و همه جا نمی توان به راحتی آنها را پیدا کرد.

مزیت کولر های آبی سلولزی

مزیت این پدها این است که به علت تراکم بالا، اجازه ورود گردوغبار و ذرات ریز را به درون پروانه موتور و درنهایت هم فضای منزل  نمی دهند. کولرهای آبی سلولزی بستگی به برند و توان آن بین 1 تا 1.5 میلیون تومان در بازار قابل خریداری هستند و خرید آنها نسبت به کولرهای پوشالی مقرون به صرفه‌تر است.

معایب کولر های آبی سلولزی

یکی از مهم‌ترین  معایب کولر آبی سلولزی، گران قیمت بودن پدهای آن است. اما به نظر متخصصین از آنجا که همین پدهای سلولزی موجود در کولر آبی سلولزی میزان راندمان و عملکرد کولر را بالا می‌برد و همچنین سبب کاهش هزینه های مصرفی انرژی و هدر رفت آب می‌شوند پس قطعا نمی‌توان گفت که هزینه بالا جزو ایرادات کولر آبی سلولزی است اما با این حال برای افرادی که بودجه محدودی دارند این هزینه سنگین می باشد.

برندهای برتر کولر آبی

معرفی معروف ترین برندهای کولر آبی پوشالی و سلولزی

    کولر آبی نیرو تهویه البرز
    کولر آبی آبسال
    کولر آبی سپهر الکتریک
    کولر آبی پلار
    کولر آبی سلولزی انرژی
    کولر آبی کم مصرف آبسال
    کولرآبی پرتابل آبسال
    کولر آبی بالا زن آبسال
    کولر آبی نانو سلولزی آبسال
    کولر آبی سپهر الکترونیک مدل بالکنی

کولر آبی 5000 سپهرالکتریک سلولزی

کولر آبی سلولزی سپهر الکتریک 5000 با رده انرژی B کولری مناسب برای ساختمان های مسکونی و مغازه ها است. این کولر به جای پوشال از پد های سلولزی در 3 سمت بدنه استفاده می کند که باعث میشود حجم آب بیشتری نسبت به کولر های پوشالی جذب این پد ها شود و موجب 30 درصد سرمایش بیشتر نسبت به کولر های پوشالی شود. از آنجایی که حداکثر آب ریخته شده بر روی پدها جذب می شود تبخیر کمتری صورت گرفته و در نتیجه هم مصرف آب و هم مصرف برق پایین می آید.

پدهای سلولزی طول عمری حدود 3 تا 5 برابر پوشالی معمولی دارند. سیستم آبرسانی این کولرها طوری طراحی شده است که همه آب خروجی پمپ را بروی پوشالها پخش می کند. مجموعه عوامل باعث می شود کولرهای سپهر الکتریک در روزهای گرم تابستان نسیم بهاری را برای شما به ارمغان آورد.

کولر آبی 7000 آبسال

کولر آبی 7000 یکی از پر مصرفترین ظرفیت های کولر آبی است. این کولر به صورت استاندارد برای متراژ بالای 150 متر ساخته شده اما از آنجایی که اکثر مناطق ایران دارای آب و هوایی خشک هستند عمدتا این کولر را برای متراژهای زیر 120 متر انتخاب می کنند تا ریسک عدم جوابگو بودن کولر 7 هزار آبسال را کمتر کرده باشند.

کولر آبی معمولی آبسال در ظرفیت های بسیار متنوع وارد بازار شده است. همچنین این کولر دارای دو نوع کاربری بالازن و بغل زن است. مدل بالا زن برای کاربری های مناسب است که دارای کانال کشی متفاوتی هستند در نتیجه امکان استفاده از کولر بغل زن را ندارند.

کولرهای آبسال به گونه ای طراحی و تولید شده اند که رطوبت مورد نیاز را در هوای گرم و خشک ايجاد می کنند و هوای مطلوب و دلپذيری را به شما می دهند. کولر آبسال با پشتيبانی شبکه منظم خدمات پس از فروش خود برای شما يک عمر راحتی به همراه مي آورد.

قیمت کولر آبی پوشالی و سلولزی

قیمت کولر آبی معمولی از کولر آبی سلولزی به نسبت پایین تر است. اما این همه ماجرا نیست. پوشال کولر آبی معمولی را هر سال باید عوض کرد و اگر این کار انجام نشود راندمان و خنکی دستگاه پایین می آید. این در حالی است که پد کولر سلولزی 4 تا 5 سال دوام می آورد.

از سوی دیگر، کولر سلولزی دارای 30 درصد خنکی بیشتر است. برای مثال در فضایی که مجبور به استفاده از یک کولر پوشالی 6000 هستیم یک کولر سلولزی 5000 جوابگو است.

از این دو مورد می توان این نتیجه را گرفت که کولر آبی در ظاهر دارای قیمت کمتری است ولی اگر خوب به قضیه بنگریم کولر سلولزی دارای صرفه اقتصادی بیشتری است.

مهمترین پارامترهای انتخاب کولر آبی

1- متراژ: اساسی ترین مسئله در انتخابی کولر آبی متراژ ساختمان است. اگر در انتخاب کولر آبی متراژ ساختمان را نادیده بگیریم در نهایت مجبور به خرید مجدد کولر آبی خواهیم شد.

2- میران رفت و آمد افراد: هر فرد دارای بار حرارتی مشخصی است. هر چه تعداد افراد حاضر در فضای داخلی ساختمان بیشتر باشد نیاز به کولری با قدرت بیشتر خواهیم بود. برای مثال یک کولر 5000 برای یک ساختمان 120 متری کفایت می کند اما اگر این ساختمان تالار باشد و 50 نفر در این تالار حضور داشته باشد دیگر این کولر جوابگوی این متراژ نیست و نیاز به یک کولر 11 هزار خواهیم داشت.

3- طبقه چندم بودن: این مورد از این نظر اهمیت دارد مثلا اگر واحدی در طبقه دوم یک ساختمان 10 طبقه باشد و کولر را در بالای پشت بام نصب کند باد دستگاه باید از 8 طبقه کانال کشی عبور کرده تا به واحد برسد. این موضوع باعث افت فشار باد می شود.

4- طبقه آخر بودن: طبقات آخر ساختمان دارای اتلاف برودتی بیشتری نسبت به دیگر طبقات هستند. زیرا سقف این طبقات مستقیما در معرض تابش نور خورشید قرار دارد. از این رو باید در محاسبه کولر مناسب برای این واحد ها ظرفیت بزرگتری در نظر گرفت.

بیشتر کمتر
نمایش 1 تا 20 از 59 مورد