کولر آبی سلولزی

کولر آبی سلولزی

کولر آبی سلولزی

تقریبا تمام ویژگی های کولرهای آبی سلولزی مانند کولرهای آبی پوشالی است .با این تفاوت که در این کولر ها به جای پوشال از پدهای سلولزی متراکم استفاده شده است .مزیت پدهای سلولزی به پوشال ها هم این است که نیاز به تعویض سالیانه ندارند و می توان حدود 4 سال از هر پد برای یک دستگاه کولر استفاده کرد ....

کولر آبی سلولزی

کولر آبی سلولزی

تقریبا تمام ویژگی های کولرهای آبی سلولزی مانند کولرهای آبی پوشالی است .با این تفاوت که در این کولر ها به جای پوشال از پدهای سلولزی متراکم استفاده شده است .مزیت پدهای سلولزی به پوشال ها هم این است که نیاز به تعویض سالیانه ندارند و می توان حدود 4 سال از هر پد برای یک دستگاه کولر استفاده کرد . مزیت دیگر این پدها آن است که بدلیل تراکم بالا، اجازه ورود گردوغبار و ذرات ریز را به درون پروانه موتور و در نهایت هم محیط خانه نمی دهند.

  •  از این رو متخصصان استفاده از کولر هایی با پد سلولزی را به جای کولر های پوشالی به افرادی که در مناطق آلوده آب و هوایی (مانند شهرهای غربی کشور که با پدیده ریز گرد ها مواجه هستند )زندگی میکند،پیشنهاد میدهند.
  • ضمن اینکه جنس و تراکم این پد ها باعث میشود آب بیشتری جذب آنها شود بنابراین کولرهای دارای پد سلولزی می توانند سرمای بیشتر و یکنواخت تر نسبت به کولر های پوشالی به فضای خانه بدمند.البته باید بدانید که پدهای سلولزی از پوشال کمی گران تر هستند.
  • کولرهای پوشالی تا 3 درجه بیشتر قابلیت خنک کنندگی را دارند و همین مسئله باعث می شود که در مناطق بسیار گرم استفاده شود .
  • این وسیله به نسبت کولرهای آبی دیگر از مصارف برق کمتری برخوردار است.
  • پد سلولزی باید از ساختار مستحکمی برخوردار باشد و در مدت زمان طولانی کیفیت و انسجام خود را حفظ نماید.استفاده از پد سلولزی مرغوب میتواند تا 25% در مصرف آب صرفه جویی ایجاد کند.

پد سلولزی چیست ؟

پد سلولزی یکی از واسط های تبخیری پرکاربرد در صنایع تهویه میباشد.از پدهای سلولزی در هواسازها،کولرهای صنعتی ،گلخانه ها،مرغداری و ... به کار گرفته می شوند.

پد سلولزی از لایه های نازک نوعی کاغذ به خصوص (کرافت) تولید میشوند.خاصیت کرافت در جذب بسیار بالای آب میباشد که اثرات بسیار مطلوبی در افزایش راندمان سیستم های برودتی ایجاد میکند.

در روند ساخت پد سلولزی کاغذها پس از سپری کردن فرایند های مختلف در زاویه های 30 و 60 درجه نسبت به هم قرار میگیرند

مزایای استفاده از پد سلولزی 

  • قدرت جذب آب توسط پد سلولزی بسیار بالا میباشد.یک متر مکعب پد سلولزی میتواند 60 لیتر آب را در خود جذب نماید .که این مقدار جذب بسیار بالاتر از پوشال های قدیمی مورد استفاده در کولر سنتی میباشد.
  • پد سلولزی با ساختار مستحکم خود از انتقال قارچ ها ، باکتری ها و ذرات مضر برای سلامتی انسان جلوگیری میکند.
  • دارای خاصیت مویینگی کاملا یکنواخت در تمام سطوح پد که منجر به پراکندگی کاملا یکنواخت آب در سطوح مختلف پد سلولز میگردد.
  • عدم ایجاد رسوب در سطح پد سلولزی موجب میشود که حرکت آب و هوا به راحتی در سطح آن رخ دهد.
  • نصب آسان و سریع
بیشتر کمتر
نمایش 1 تا 20 از 33 مورد