دریچه استخر

دریچه استخر

دریچه های استخری شامل انواع دریچه دهش، دریچه مکش و کفشور استخر می باشند. دریچه دهش استخر به خروجی آب از سیستم تصفیه (عموما روی دیواره استخر در قسمت کم عمق) به داخل استخر گفته شده و دریچه مکش، دریچه خروجی آب استخر(عموما در کف استخر) به سیستم تصفیه می باشد. دریچه های استخری بخشی از ملزومات داخلی مجموعه محسوب می شوند که به سه بخش دریچه مکش، دریچه دَهش و کفشور خلاصه می شوند. هر کدام از دریچه ها نقش مهمی در سیستم سیرکوله استخر ایفا کرده و بخش حیاتی از ایجاد شفافیت و طراوت استخر محسوب می شوند. گام به گام با عملکرد...

دریچه استخر

دریچه های استخری شامل انواع دریچه دهش، دریچه مکش و کفشور استخر می باشند. دریچه دهش استخر به خروجی آب از سیستم تصفیه (عموما روی دیواره استخر در قسمت کم عمق) به داخل استخر گفته شده و دریچه مکش، دریچه خروجی آب استخر(عموما در کف استخر) به سیستم تصفیه می باشد. دریچه های استخری بخشی از ملزومات داخلی مجموعه محسوب می شوند که به سه بخش دریچه مکش، دریچه دَهش و کفشور خلاصه می شوند. هر کدام از دریچه ها نقش مهمی در سیستم سیرکوله استخر ایفا کرده و بخش حیاتی از ایجاد شفافیت و طراوت استخر محسوب می شوند. گام به گام با عملکرد و نحوه تعبیه دریچه ها بیشتر آشنا می شویم...

به طور قطع هدایت هزاران گالن آب در یک سیستم تقریباً بسته دشواری های مختص به خود را دارد. بنابراین نحوه هدایت آب و آلاینده های موجود در آن با توجه  به سیستم تصفیه استخر حائز اهمیت می باشد.

اولین موردی که به آن اشاره خواهیم کرد، دریچه مکش است. دریچه مکش لازمه اصلی سیرکولاسیون آب استخر می باشد. این دریچه کف قسمت عمیق استخر تعبیه شده تا حجم بیشتر آب را به سمت سیستم تصفیه استخر هدایت کند. اکثر استخرها دارای دو ورودی مکش در قسمت عمیق بوده و فقط برخی استخرهای کوچک هستند که دارای یک خروجی می باشند. لذا نقش پمپ در مکش بیشتر آب استخر  مهم تراز قبل می شود. به طور عمده دریچه های مکش از ترکیب رزین پلی استر تقویت شده و فیبر شیشه ای ساخته می شوند. طراحی دریچه ها به گونه ای است که یک سطح گریل مسطح روی دریچه از جنس استیل ضد زنگ یا پلاستیک ساخته می شوند تا استقامت بالایی در برابر فشار و بار را تحمل کنند.

دریچه مکش فلزی

دریچه دهش برای ورود آب به استخر طراحی شده است. این دریچه بر روی دیواره استخر در قسمت کم عمق تعبیه شده تا توسط فشار آب حاصل از پمپ و مسیر گردش آب به درون استخر بازگردد. در این فرایند آب پس از گذر از پمپ، فیلتر شنی، مبدل (در صورت بودن در سیستم) و سیستم گندزدایی، توسط دریچه دهش به درون استخر بازگشته تا آبی تمیز و شفاف را به درون کاسه استخر بازگرداند. دریچه های دهش شامل یک ورودی باریک می باشند تا آب را با فشار به استخر رانده تا این فشار حاصله در گردش آب و توزیع مواد شیمیایی (کلر) در تمام سطوح آب صورت گیرد.

دریچه دهش استخر

مجاری ورودی آب استخر باید به گونه ای تعبیه شوند که آب مورد نیاز هر بخش را به اندازه نیاز تامین کنند. به عنوان مثال سرعت دهش آب در قسمت های کم عمق یا مناطق حساس (مانند پله که تلاطم آب بیشتر است)، باید کاهش یابد. باید توجه داشت که سرعت جریان آب ورودی از پمپ دهش و مجاری آن ربطی به آبنماها یا جت های آبی ندارد. آبنما و واترجت ها دارای یک سیستم مجزای لوله کشی و پمپ می باشند.

دریچه دهش استخر

بیشتر کمتر
نمایش 1 تا 19 از 19 مورد