مشعل ایران رادیاتور

مشعل ایران رادیاتور

مشعل (BURNER) وسیله ای است که با استفاده از سوخت گاز، گازوئیل، مازوت و یا سایر سوخت ها انرژی گرمایشی را با استفاده از شعله مستقیم ایجاد می کند. مشعل ها بر اساس سوخت مصرفی و ظرفیت گرمایشی و نوع مصرف انتخاب می شوند. مشعل ها عمدتا جهت گرمایش سیستم هایی مانند دیگ بخار و دیگهای فولادی و چدنی (گرم کردن مایعات ناقل حرارت) استفاده می شوند.در دیگ ها ظرفیت مشعل با توجه به ظرفیت محاسبه شده در دیگ انتخاب می شوند و این دو عدد رابطه مستقیم دارند.

(کیلو کاری - کیلو وات) طرز کار مشعل بدین شکل می باشد که سوخت از طریق نازل به محفظه احتراق رفته و ایجاد جرقه،...

مشعل ایران رادیاتور

مشعل (BURNER) وسیله ای است که با استفاده از سوخت گاز، گازوئیل، مازوت و یا سایر سوخت ها انرژی گرمایشی را با استفاده از شعله مستقیم ایجاد می کند. مشعل ها بر اساس سوخت مصرفی و ظرفیت گرمایشی و نوع مصرف انتخاب می شوند. مشعل ها عمدتا جهت گرمایش سیستم هایی مانند دیگ بخار و دیگهای فولادی و چدنی (گرم کردن مایعات ناقل حرارت) استفاده می شوند.در دیگ ها ظرفیت مشعل با توجه به ظرفیت محاسبه شده در دیگ انتخاب می شوند و این دو عدد رابطه مستقیم دارند.

(کیلو کاری - کیلو وات) طرز کار مشعل بدین شکل می باشد که سوخت از طریق نازل به محفظه احتراق رفته و ایجاد جرقه، حرارت مورد نیاز را به صورت شعله به داخل کوره هدایت می کند. قطعات مشعل شامل فیلتر سوخت (گازسوز)، شیر برقی، پرشر سوئیچ گازی، پرشر سوئیچ هوا، فن و الکترو موتور، سیستم جرقه زنی، یون کنترل شعله مشعل، رله کنترل و دمپر تنظیم هوا می باشد. مشعل ها با استفاده از ظرفیت و نوع سوخت انتخاب می شوند. همچنین قطعات مصرفی در بخش های مختلف مشعل های با برند مختلف، متفاوت می باشد. اطلاعات فنی دیگر را می توانید از جدول مشخصات فنی محصولات در یافت کنید.همچنین برند های مختلف تکنولوژی های اختصاصی خود را در مدل های روز به بازار عرضه می کنند که مقایسه این ویژگی ها در انتخاب شما می تواند تاثیر گذار باشد.

کلیه مشعل های ساخت ایران رادیاتور دارای گواهینامه استاندارد ایران بوده و شبکه گسترده خدمات مشتریان در سراسر ایران، آمادگی انجام خدمات این محصولات را دارند. مشعل های گازی ایران رادیاتور دارای 12 ماه گارانتی می باشد.این خدمات تنها توسط شبکه خدمات شرکت ایران رادیاتور انجام می گیرد. نصب توسط افراد متفرقه شرایط گارانتی را لغو خواهد کرد.

مشعل ایران رادیاتور

مشعل یک وسیله کاملا کاربردی در سیستم‌ های گرمایشی است که با استفاده از یک نوع سوخت خاص همچون گاز، گازوئیل، مازوت و یا ترکیبی از آنها منجر به تشکیل شعله و آغاز عملکرد وسیله گرمایشی می گردد. شرکت ایران رادیاتور یکی از معتبرترین شرکت های داخلی در زمینه تولید سیستم های گرمایشی و قطعات مربوط به آن هاست که اقدام به تولید انواع مشعل نموده است. اگر قصد خرید مشعل برای موتورخانه و دیگر سیستم های گرمایشی در ساختمان مسکونی یا غیر مسکونی خود را دارید با مطالعه این مقاله دید بهتری در خرید مشعل خواهید یافت.

مکانیزم عملکرد مشعل ایران رادیاتور

انواع مشعل ها اعم از مشعل های گازی، گازوئیلی، دوگانه سوز و سه گانه سوز یک هدف خاص را دنبال می کنند و آن تشکیل شعله است. مکانیزم عملکردی این مشعل ها در نوع سوخت مصرفی و برخی دیگر از قطعات سیستم گرمایشی با یکدیگر متفاوت است. مشعل ها بدین صورت عمل می کنند که سوخت را از طریق نازل های موجود در سیستم حرارتی به سمت محفظه احتراق کشانده و سپس با ایجاد جرقه در محفظه های احتراق، منجر به تشکیل شعله می گردند؛ سپس شعله مورد نظر به سمت کوره رفته و منجر به افزایش حرارت آب مصرفی و آب مورد نیاز در سیستم های گرمایشی همچون رادیاتورها می شود. بویلر و یا همان دیگ های آبگرم و یا بخار آب، مکانیزم عملکردی خود را پس از آغاز مکانیزم عملکرد مشعل و تشکیل شعله شروع می کنند. مکانیزم این قطعات هر چند با یکدیگر متفاوت است با این حال کاملا به یکدیگر مرتبط بوده و یک رابطه سیستماتیک در دستگاه مورد نظر را ایجاد می کنند.

انواع مشعل

مشعل ها با توجه به نوع سوخت مصرفی به ۵ دسته گازسوز، گازوئیل سوز، دوگانه سوز، مازوت سوز و سه گانه سوز تقسیم می شوند.

مشعل گاز سوز ایران رادیاتور

مشعل گاز سوز ساده ترین و سریع ترین مکانیزم عملکردی را دارد. این مشعل ها پس از دریافت گاز طبیعی یا همان گاز شهری که از فیلتر گاز عبور نموده است پس از ترکیب آن با هوای احتراق، عملیات تشکیل شعله را به پایان می رسانند. در این خصوص صرفا نیاز به تنظیم فشار هوای احتراق و گاز شهری است. میزان فشار گاز در سیستم های کوچک تر به وسیله دست و در سیستم ‌های با فشار قوی به وسیله موتورهای خاصی تنظیم می گردد. تنظیم این فشار باید توسط فنی کاران ماهر و دارای مجوز صورت گیرد.

مشعل گازسور ایران رادیاتور

مشعل گازوئیل سوز ایران رادیاتور

مشعل گازوئیل سوز و یا همان مشعل گازوئیلی، قدری پیچیده ‌تر از مشعل گازسوز است. این مشعل وظیفه به حرکت در آوردن محور فن هوادهی و چرخش محور پمپ گازوئیل را برعهده الکتروموتورها قرار داده است. پس از به حرکت درآمدن فن هوادهی میزان هوای مورد نیاز دستگاه توسط قطعه ‌ای به نام دمپر تنظیم می ‌شود.

در مشعل های گازوئیل سوز فن هوادهی از نوع سانتریفیوژ بوده که بر روی یک محور الکتروموتور با دور ۲۹۰۰ نصب شده است. تنظیم هوای فن در مشعل های کوچک همچون مشعل های گازسوز با عملکرد دست صورت می‌گیرد اما در مشعل های بزرگتر این وظیفه را یک موتور الکترومکانیکی برعهده دارد. نکته ای که در خصوص مشعل گازوئیل سوز وجود دارد این است که اگر با توجه به نوع مشعل خود ملزم به استفاده از مشعل های فشار قوی هستید باید از یک پمپ گازوئیل سوز دوار و یا چرخ دنده ای نیز استفاده کنید.

مشعل گازوییل سوز ایران رادیاتور

مشعل دوگانه‌سوز ایران رادیاتور

به مشعل هایی که عملکرد خود را با استفاده از دو نوع سوخت مصرفی متفاوت همچون گازوئیل و گاز شهری انجام می‌ دهند مشعل دوگانه سوز می‌گویند. در شرکت ایران رادیاتور این مشعل ها صرفا با استفاده از دو نوع سوخت مصرفی اخیر یعنی گاز و گازوئیل طراحی و روانه بازار شده اند. عملکرد این مشعل ها با توجه به نوع سوخت در زمان خاص تعیین می گردد؛ بدین معنا که در صورت استفاده از گازوئیل، عملکرد مشعل های گازوئیل سوز را دارد و در صورت استفاده از گاز شهری، عملکرد خود را به سمت عملکرد مشعل های گاز سوز تغییر می دهد.

مشعل دوگانه سوز ایران رادیاتور

کاربرد مشعل ایران رادیاتور

تفاوتی ندارد مشعل شما از چه نوعی است؛ ایران رادیاتور و دیگر انواع مشعل ها و یا حتی نوع سوخت مصرفی نیز تاثیری در کاربرد مشعل ندارد. در واقع مشعل ها با هر نوع و ظرفیتی که باشند در راستای اهداف ذیل به کار می روند:

- گرم کردن آب دیگ موتورخانه ها و تامین آب مصرفی ساختمان و آب مورد نیاز در رادیاتورها

- تامین آب گرم مصرفی در بویلر های بخار و یا مواد مذاب در کارخانجات بزرگ

خرید مشعل ایران رادیاتور از فروشگاه اینترنتی تاسیسات

در صورتی که قصد خرید مشعل گازی، گازوئیلی و دوگانه سوز ایران رادیاتور را دارید ما به شما خرید اینترنتی این محصول از فروشگاه تاسیسات را پیشنهاد می دهیم. شما می توانید در این وب سایت انواع مشعل های گازسوز و گازوئیل سوز و دوگانه سوز ایران رادیاتور با قیمت‌های متفاوت را مشاهده نمایید. یکی از مهمترین عوامل تفاوت قیمت انواع مشعل ایران رادیاتور تفاوت در ظرفیت آنها است. اگر تصور می کنید جهت گزینش و انتخاب یک مشعل مناسب دچار ابهام شده اید می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و سوالات خود را مطرح کنید.

بیشتر کمتر