دستگاه UV استخر

دستگاه یووی

به طور قطع یکی از بهترین تصفیه کننده های آب های استخر توسط دستگاه های UV انجام می شود. دستگاه های ساطع کننده نور مارواء بنفش به منظور کاهش سطح شیمیایی و حذف محصولات جانبی کلر به کار می روند تا مدیریت کیفیت آب استخر تسهیل گردد. با استفاده از دستگاه UV استخر مصرف مواد شیمیایی بین 50 تا 70 درصد کاهش میابد. این دستگاه ها از طریق یونیزاسیون آب می توانند تا 95 درصد میکروبها، باکتری ها، ویروسهای و سایر آلودگی های آب استخر را از بین ببرند. دستگاه UV...

دستگاه یووی

به طور قطع یکی از بهترین تصفیه کننده های آب های استخر توسط دستگاه های UV انجام می شود. دستگاه های ساطع کننده نور مارواء بنفش به منظور کاهش سطح شیمیایی و حذف محصولات جانبی کلر به کار می روند تا مدیریت کیفیت آب استخر تسهیل گردد. با استفاده از دستگاه UV استخر مصرف مواد شیمیایی بین 50 تا 70 درصد کاهش میابد. این دستگاه ها از طریق یونیزاسیون آب می توانند تا 95 درصد میکروبها، باکتری ها، ویروسهای و سایر آلودگی های آب استخر را از بین ببرند. دستگاه UV تکمیل کننده سیستم های گندزدایی قدیمی آب استخر مانند پمپ تزریق کلر می شوند.

به طور قطع دستگاه UV یکی از بهترین سیستم های گندزدایی استخر در دنیاست. طبق بررسی های موجود نسبت به تمام سیستم های گندزدایی، نصب، راه اندازی و نگهداری دستگاه های UV بسیار راحت تر از سیستم های دیگر می باشد. تصفیه و گندزدایی استخر توسط دستگاه UV به این صورت است که آب با گذر از کل سیستم تصفیه (پمپ استخر، فیلتر استخر، گرمکن و سایر تجهیزات مرتبط با آن) وارد یک محفظه شده و در معرض لامپ نور فرابنفش قرار می گیرد. به این ترتیب تمامی باکتری های موجود در آب در معرض این امواج از بین رفته، و اجازه رشد هیچگونه آلایندگی در آب را نمی دهد. به همین منظور ما با سیستمی طرفیم که در مسیر سیستم سیرکوله آب قرار گرفته و به طور مداوم در حال گندزدایی آب استخر می باشد. بخصوص زمانی که متوجه می شویم مصرف مواد شیمیایی تا حد زیادی کاهش یافته و از کاهش زیاد بوی بد کلر هم راحت شده ایم، به ارزش های این دستگاه پی می بریم.

دستگاه یووی 001

از ویژگی های اختصاصی بودن دستگاه های UV کدام مورد هائز اهمیت است؟

شاید عجیب باشد، اما نصب دستگاه UV برای استخری که بانوان هم از آن استفاده می کنند (بخصوص استخر اختصاصی بانوان) دوچندان اهمیت دارد. آلایندگی های موجود در آب استخر به حدی بالاست که موجب ریزش موی سر و حساسیت های جسمی بیشتری در خانم ها می شود. چنین معضلاتی در استخر برای بانوان بیش از آقایان اتفاق می افتد. همچنین بدن خانم ها چربی و آلودگی بیشتری نسبت به آقایان تولید کرده و به آلودگی های بیشتر بیوزیستی آب منجر می گردد. لذا تهیه و نصب دستگاه های UV در استخر مورد استفاده بانوان بسیار حیاتی است.

دستگاه یووی 002

مهم ترین ویژگی خرید دستگاه UV استخر بر روی چه آیتمی تاثیرگذار است؟ صرفه اقتصادی.

دستگاه UV استخر بیش از 70 درصد هزینه های شما برای خرید کلر و ضدعفونی کننده های شیمیایی را در طول سالیان متمادی کاهش می دهد. استخرهایی که فقط از دستگاه های کلرزن شیمیایی برای گندزدایی استخر استفاده می کنند، باید مقادیر زیادی مواد شیمیایی (بر اساس حجم آب استخر) را تهیه کنند. با یک محاسبه ساده پی می بریم که عدم تعبیه و نصب سیستم های گندزدایی جدید استخر (مانند دستگاه UV یا دستگاه تصفیه استخر AOP COMPACT OZONE & UV_C) هزینه های سنگینی را به دنبال دارد. با یک حساب و کتاب ساده نسبت به جدول زیر می توانیم برآوردی از صرفه جویی هزینه های کلر را بدست آوریم.

تنها عیب امواج فرابنفش برای ضدعفونی کردن آب این است که این امواج نقش واکنش پذیر دارند، نه پیش گیری کننده. لذا ضدعفونی شدن آب با استفاده از امواج فرابنفش، منوط به آن است که حداقل آب آلوده یک بار در سیستم لوله کشی استخر به گردش درآید و با عبور از اشعه UV ضدعفونی گردد.

ذکر این نکته مهم است که امواج فرابنفش دستگاه های UV نمی تواند مستقیما از رشد جلبلک ها در استخر جلوگیری کند و آنها را به طور مستقیم از بین ببرد. بنابراین حتما می بایست از مواد ضدعفونی کننده مانند کلر استفاده کرد تا فرایند تصفیه آب با دستگاه UV را تکمیل کند.

دستگاه یووی 003

بیشتر کمتر
نمایش 1 تا 20 از 23 مورد