نظافت استخر

نظافت استخر

سریع ترین راه ها برای پاکیزه نگاه داشتن استخر کدامند؟

یکی از بخش های مهم در بهره برداری سالم و حرفه ای از آب استخر ، راهبر-نگهداری صحیح و اصولی آن می باشد که بدین منظور جدای از بحث انتخاب سیستم گندزدایی مناسب و کارآمد در این زمینه ، انتخاب لوازم و تجهیزات نظافت استخر در افزایش رضایت شما از کیفیت آب و همچنین کاهش هزینه های پربار و زیان بار تعویض آب، کمک بسزایی خواهد داشت. انتخاب لوازم و شناخت تجهیزات نظافت استخر یکی از سریع ترین راه های ممکن برای پاکیزه نگاه داشتن استخرهای شخصی است که بواسطه مشاوره صحیح با متخصصان وبسایت تخصصی تاسیسات می...

نظافت استخر

سریع ترین راه ها برای پاکیزه نگاه داشتن استخر کدامند؟

یکی از بخش های مهم در بهره برداری سالم و حرفه ای از آب استخر ، راهبر-نگهداری صحیح و اصولی آن می باشد که بدین منظور جدای از بحث انتخاب سیستم گندزدایی مناسب و کارآمد در این زمینه ، انتخاب لوازم و تجهیزات نظافت استخر در افزایش رضایت شما از کیفیت آب و همچنین کاهش هزینه های پربار و زیان بار تعویض آب، کمک بسزایی خواهد داشت. انتخاب لوازم و شناخت تجهیزات نظافت استخر یکی از سریع ترین راه های ممکن برای پاکیزه نگاه داشتن استخرهای شخصی است که بواسطه مشاوره صحیح با متخصصان وبسایت تخصصی تاسیسات می توانید از ملزومات مناسب پاکیزگی آگاهی پیدا کنید.

چه ملزوماتی برای پاکیزگی استخر نیاز است؟

  • جاروی دستی
  • جاروی رباتیک
  • برگ گیر

هر کدام از ملزومات فوق جنبه متفاوتی از نظافت استخر را بر عهده دارند که در صرفه جویی هزینه های شما (بخصوص استخر شخصی) فوق العاده اثرگذارند. در ادامه روش های شیوه های معمول پاکیزگی استخر را بررسی خواهیم کرد.

نظافت سطوح استخر

  • جاروی دستی

ساده ترین و پرکاربرد ترین وسیله که برای هر استخری ضرورت دارد. نظافت سطوح به وسیله جاروی استخر از تجمع  باکتری و خزه جلوگیری می کند. جاروی دستی شامل یک سری ملزومات ضروری است که پاکیزگی فضای استخر را تضمین می نماید. این ملزومات شامل: سرجارو (پلاستیکی، آلومینیومی، استیل)، دسته جارو، پمپ، گاری و شلنگ می باشد. جاروی دستی وسیله ای راحت و پرکابرد بوده که باید برای هر استخری تهیه شود. با جاروی دستی شما یک سیستم نیمه اتومات را در اختیار دارید که برای نظافت کف و دیواره های استخر مورد استفاده قرار میگیرد. با اتصال یک سر شلنگ به سرجارو، و سر دیگر آن به پمپ (که بر روی گاری قرار گرفته) تمام سطوح استخر در هر متراژ یا عمقی را می توان نظافت کرد. دسته جارو ماژولار بوده و می توان به طول آن افزود تا جارو کردن سطوح را سهل و آسان کند.

  • برگ گیر

در حالت عادی شما می بایست هفته ای یک بار وضعیت نظافت استخر را بررسی کنید و نگذارید تا اجسام سبک و سنگین مانند: برگ و آلاینده های خاکی آن در آب افزایش یابد. به طور حتم برگ گیر یکی از ملزوماتی است که حداقل یک بار در هفته برای نظافت اجسام شناور روی آب استخر به کار می رود.

 

  • سنجش PH آب

تعیین سطح PH آب یکی از عوامل ضروری در نظافت استخر به شمار رفته که عملکرد صحیح کلر را نشان می دهد. سنجش PH معیاری برای تعیین اسیدی یا بازی (قلیایی) بودن آب می باشد. اطلاعات کامل در مورد سنجش PH و دستگاه های کلرزن را می توانید در بخش "سنجش و بهبود آب استخر"مطالعه نمایید.

  • اضافه کردن کلر به آب

کلرزنی از حیاتی ترین موارد در گندزدایی و پاکیزگی استخر به شمار می رود که تمام مدت ضرورت آن احساس می شود. برای اضافه کردن کلر به آب استخر روش ها و تجهیزات گندزدایی زادی وجود دارد که هر کدام دارای تعاریف و مزیت های منحصر به فردی می باشند. از شوک گرفته تا دستگاه های کلرزن نمکی، دستگاه UV و ... برای شفافیت و دفع آلایندگی های آب ضروری است. شما می توانید تمام موارد مرتبط با کلرزنی را در بخش "سنجش و بهبود آب استخر" مطالعه نمایید.

  • بررسی فیلتراسیون

با توجه به بازه بسیار گسترده فیلترهای استخر و اهمیت فراوان آن در گندزدایی و شفافیت آب استخر، موارد زیادی در مورد نگهداری، مدل ها و شیوه مدیریت فیلترها وجود دارد. فیلترهای استخر دارای کاربری، متریال و مدیاهای متنوعی می باشند که هر کدام شامل تعاریف و مزایای منحصربه فردی می باشند. به همین دلیل برای شناخت کامل فیلترها می بایست به قسمت "فیلتر استخر"را مطالعه نمایید.

بیشتر کمتر
نمایش 1 تا 14 از 14 مورد