تجهیزات سونا و جکوزی

تجهیزات سونا و جکوزی

تجهیزات سونا و جکوزی

سونا بیش از هزار سال است که مورد استفاده قرار گرفته و طی گذر زمان سیستم و تاسیسات آن دستخوش پیشرفت های چشم گیری بوده است. امروزه سونا به دو شیوه خشک و بخار ساخته شده که تجهیزات سونا خشک با تجهیزات سونا بخار  دارای تفاوت های عمده ای می باشند. هیتر سونا خشک و هیتر سونا بخار از مهم ترین ملزومات این فضا به شمار می روند. تهیه...

تجهیزات سونا و جکوزی

تجهیزات سونا و جکوزی

سونا بیش از هزار سال است که مورد استفاده قرار گرفته و طی گذر زمان سیستم و تاسیسات آن دستخوش پیشرفت های چشم گیری بوده است. امروزه سونا به دو شیوه خشک و بخار ساخته شده که تجهیزات سونا خشک با تجهیزات سونا بخار  دارای تفاوت های عمده ای می باشند. هیتر سونا خشک و هیتر سونا بخار از مهم ترین ملزومات این فضا به شمار می روند. تهیه هیتر سونا خشک یا بخار می بایست بر اساس ظرفیت حرارتی و متراژ فضا صورت گیرد که می توانید با مشاهده محصولات سایت تاسیسات و مشاوره با متخصصان از ملزومات فضای خود آگاهی یابید.

تجهیزات سونا

هیتر سونا خشک و نحوه کارکرد آن

هیترهای برقی سونا رایج ترین تجهیزات استخر و سونا به شمار می روند که با عملکرد ساده و راحت خود حرارت سونای شما را به بهترین نحو فراهم می کند. در این سیستم گرما توسط برق تولید شده، و این انرژی با گذر از عناصر غیر هادی فرایند تولید حرارت را به دنبال دارند. سپس حرارت توسط عناصر گرمایی به سنگ های بالای هیتر منتقل میابد. سنگ ها حرارت را جذب و ذخیره کرده که در نتیجه هوای سونا شروع به گرم شدن می کند. تماس مستقیم بین عناصر گرما و متریال سنگ هیتر سونا باعث می شود که گرما به همان اندازه کارآمد شود. هیتر های سونا خشک ( که بیشتر در مقیاس خانگی  استفاده می شوند) می توان مقدار بسیار کمی از مایع اسانس را روی سنگ ها  ریخت تا بخشی از رطوبت مورد نیاز فضا تامین گردد. بخار حاصل از ریختن اسانس بر روی هیتر در اطراف اتاق به گردش در آمده، و محیطی گرم و مرطوب را در سونا ایجاد می کند.

نکته: به یاد داشته باشید که فقط در سوناهای عمومی یا بزرگ از مقدار زیاد آب و اسانس برای تولید رطوبت استفاده می شود.

هیتر سونا بخار

هیتر سونا بخار شامل یک مخزن نگهدارنده آب، ورودی برای آب تازه و خروجی بخار می باشد. در این سیستم هم مانند هیتر سونا خشک فرایند تولید برق به تولید گرما صورت می گیرد. در پایه مخزن آب یک عنصر الکتریکی وجود دارد که آب را جوش می آورد. ویژگی قابل توجه هیتر سونا بخار به مقدار گرمایی است که در ابعاد نسبتاً کم دستگاه تولید می شود. ظرفیت حرارتی هیتر سونا بخار بسیار بالاست. در هیترهای سونا بخار (بر خلاف هیتر سونا خشک) از یک لوله آب توسط سیستم لوله کشی استفاده می شود تا آب طی فرایند کاملا خودکار به دستگاه اضافه گردد. باید این نکته را به یاد داشت در فضایی که متراژ مجموعه بالاتر باشد، (مانند استخر و سوناهای عمومی) باید از دیگ تولید کننده بخار استفاده کرد. اما در سوناهای کوچک (مقیاس خانگی) استفاده از دیگ بخار صرفه اقتصادی ندارد. به همین دلیل هیتر برقی برای سوناهای خانگی پیشنهاد می گردد.

بیشتر کمتر
نمایش 1 تا 18 از 18 مورد