سختی گیر آب

سختی گیر آب

سختی گیر آب

سختی گیرها دستگاه هایی هستند که ذرات و موادی در آب را که باعث ایجاد رسوب در اجزای مرتبط می شوند از سیال جدا ساخته و باعث کم شدن سختی آب می شوند، در نتیجه باعث جلوگیری از انسداد بخش هایی از سیستم که در انها آب جریان دارد می شوند. سختی گیر های اب دارای انواع مختلف...

سختی گیر آب

سختی گیر آب

سختی گیرها دستگاه هایی هستند که ذرات و موادی در آب را که باعث ایجاد رسوب در اجزای مرتبط می شوند از سیال جدا ساخته و باعث کم شدن سختی آب می شوند، در نتیجه باعث جلوگیری از انسداد بخش هایی از سیستم که در انها آب جریان دارد می شوند. سختی گیر های اب دارای انواع مختلف  رزینی الکتریکی مغناطیسی و اولتراسونیک می باشند که هر یک با استفاده از فرایند خاصی سختی آب را کاهش داده و از رسوب جلوگیری می‌کنند. 

کلیه دستگاه های سختی گیر آب در وب سایت تخصصی تاسیسات، تنها با گارانتی و خدمات پس از فروش نمایندگان رسمی (طبق دستورالعمل شرکت اصلی) عرضه می شوند.

ویژگی ها

جهت جلوگیری از ایجاد رسوب در لوله های انتقال آب

جلوگیری از رسوب در دستگاه های دارای کارکرد با آب

سختی گیر آب چیست؟

سختی گیر آب دستگاهی است که جهت جذب آلایندگی های آب مورد استفاده قرار میگیرد. تفاوت عمده سختی گیر با دستگاه تصفیه آب، فضای کاربری مورد استفاده آن می باشد. سختی گیر را می توان برای فضاهایی با متراژ بالاتر از اعم خانه های ویلایی بزرگ یا مجتمع های ساختمانی تعبیه نمود. لذا انتخاب دستگاه سختی گیر با توجه به ابعاد پروژه متغیر بوده و می بایست برای انتخاب مدل با یک فرد متخصص مشورت نمود.

انواع سختی گیر آب

تعریف سختی گیر: این دستگاه شامل مخزنی است که درون آن سیلیس و رزین های تبادل یون تعبیه شده است. این سختی گیرها شامل پنج سیکل عملیاتی است که شامل: سرویس، شستشوی معکوس، احیاء، پرکن منبع نمک و شستشوی سریع می باشد.

سختی گیر فایبرگلاس FRP: این مدل سختی گیر شامل بدنه ای از جنس فایبرگلاس می باشد. تفاوت عمده مدل FRP به سری فلزی به واسطه شیر خودکار آن می باشد.

سختی گیر فلزی: سختی گیر فلزی به واسطه جنس بدنه در دو نوع استیل و  با نمونه فایبرگلاس تفاوت داشته و دارای شیر بدنه خودکار نمی باشد.

سختی گیر التراسونیک Ultrasonic: دستگاه سختی گیر التراسونیک شکلی از انرژی امواج مغناطیسی را که بالاتر از حد شنوایی انسان هست را ساطع می کنند. در این دستگاه از هیچگونه مواد شیمیایی برای کاهش آلایندگی ها استفاده نمی شود، و گندزدایی توسط میدان های مغناطیسی و الکترومغناطیسی صورت می گیرد.

سختی گیر الکترومغناطیسی: عملکرد این دستگاه به گونه ای است که کریستال های کلسیم را خنثی می کند. سختی گیر مغناطیسی هم یکی از دستگاه های موجود در بازار برای جذب رسوبات آب و جلوگیری از فرسایش لوله ها به کار می رود.

ساختار سختی گیر رزینی

  1.      فرم استوانه ای شکل از جنس فایبرگلاس، کربن استیل، و استیل
  2.      شیر روی سختی گیر
  3.      رزین داخل مخزن به عنوان مدیا جاذب آلایندگی
  4.      منبع نمک

راهنمای عملکرد سختی گیر رزینی

سختی گیر به طور کلی شامل یک ساختار استوانه ای می باشد که از متریال فایبرگلاس، فلز یا استیل ساخته می شود. بر روی این مخزن استوانه شکل شیر باز و بسته کردن تعبیه شده تا آب را به درون استوانه منتقل کند.

درون منبع سختی گیر آب را با رزین پر می کنند. رزین به واسطه خاصیت چسبندگی فوق العاده بالای خود، املاح موجود در آب را جذب می نماید. رزین تمام آلودگی های آب را جذب کرده تا میزان آلایندگی را به حداقل ممکن برساند. اما این رزین به مرور از آلودگی ها اشباع شده و کارکرد آن کاهش میابد. به همین دلیل در تمام سختیگیرها یک منبع نمک تعبیه شده تا در صورت لزوم برای شستشوی رزین مورد استفاده قرار گیرد. حال به واسطه یک شیر نیمه اتوماتیک که بر روی سختی گیر تعبیه شده می توان فرایند تصفیه را برعکس نمود تا با جذب نمک از منبع مخصوص، رزین های درون سختی را شستشو دهد. این فرآیند چیزی شبیه به بک واش (شستشوی معکوس) در فیلتر شنی استخر می باشد تا ماده جاذب آلایندگی ها (رزین) را ضدعفونی کند.

روش های شستشو در سختی گیر رزینی

بک واش Backwash سختی گیر یا همان شستشوی رزین ها

احیای مستقیم رزین توسط محلول نمک

سیکل شستشوی آرام

سیکل شستشوی سریع

سیکل عملکرد نرم سازی آب

راهنمای انتخاب بهترین رزین سختی گیر آب

رزین های درون سختی گیر به خاطر قدرت جذب بالایی که دارند، به مرور زمان تضعیف شده و خاصیت خود را از دست می دهند. اینجاست که انتخاب رزین با کیفیت های مختلف، دارای تفاوت های بی شمار است. در وهله اول کیفیت و جنس رزین است که پایداری آنرا تعریف می کند. به عنوان مثال رزین ایرانی یا چینی دارای طول عمر بسیار کمتری نسبت رزین پرولایت آمریکایی می باشد.

انواع رزین سختی گیر آب

رزین خوراکی برای آب شُرب

رزین معمولی برای آب شوشاژ و شستشو

 

تذکر مهم: از سختی گیر رزینی برای آب ورودی به سیستم استفاده می کنند.
تذکر مهم: در سیستم گرمایشی مانند پکیج، تعبیه پلی فسفات به جای سختی گیر مغناطیسی توصیه می شود.
بیشتر کمتر
نمایش 1 تا 20 از 61 مورد